tirsdag 20. november 2012

Det går an og bli fyllesyk på kaffe!!

Jeg er helt overbevist!!! I går var dagen da jeg skulle ha perfect home party!!
Jeg er ikke noe party menneske egenlig. Ikke liker jeg å gå på party, og jeg liker iallefall ikke og holde dem!!
I tillegg til dette, så hadde jo de som kom (nesten alle av dem iallefall) ikke vært her før, og man vil jo så klart vise både seg selv og huset fra beste side!!

Skreiv en etterlysning på ei kjøp og slag side på Facebook, for og fine noen som kunne holde  ett party her. Har en nabo, som hadde noen ting fra perfect home som jeg rett og slett blei litt misunelig på!!  Ho fortalte hvis man holdt party selv, så fikk man rabatter på saker og ting og da skjønte jeg jo at jeg bare burde bite i det sure eplet å få ordnet ett party!!!Forhandleren jeg skulle bruke var  Marianne Magnusen. Jeg kjenner ho ikke, men Marianne var kjempe flink!!!Kan virkelig anbefale henne!!

Nå som forhandler var i boks, var det jo bare og skaffe noen gjester.. Og det skal jeg si deg, det er jo en jobb i seg selv. Jeg inviterte det meste av det som kunne krype å gå av folk og fe som jeg kjenner, og vi ente opp en gjeng på 9 stykker, pluss meg selv og pluss ei som ikke kunne komme, men sendte med ei bestilling! Dette gjorde at det blei litt salg og vips, så kunne jeg kjøpe meg noen av de tingene jeg ønsket meg;);) Blei jo så klart litt utenom også. Mener, når ho først var her og fristet med alle de fine tingene sine!
Jeg er veldig julete av meg, og disse nissene de hadde falt jeg så veldig for.. og vips, så hadde jeg skaffet meg en nisse familie!!!

Når det skulle komme så mange fine flott gjester, så måtte jeg så klart passe på at det meste var i orden her hjemme. Kjetil og jeg har noen små prosjekter på gang, og sist uke var vi på ikea og rundt forbi og kjøpte noen møbler og hyller som skal opp her og der!!! I går, rett før gjestene kom fikk vi fikset en hylle og litt stasj i gangen, reultatet blei til og med bedre enn jeg hadde tenkt meg det!

Er merkelig det der når du har en soon to be 5 åring så dukker det opp tegninger alle veier, pluss at det dukker opp viktige papirer og ting man må huske hele tiden!! Papirene har ligget til nå og flytt løst på sjenken, men dette var jeg så lei av!!! Sjenken er foresten arvegods etter besteforeldrene mine, malt i sort bengalakk!! Den er jeg knall fornøyd med!! Hylla er fra Ikea, også har jeg bindt en hyssing snor fra knekt til knekt med noen søte kleskyper jeg fant på upstairs.
Hjertet med den sorte rammen er kjøpt på kremmerhuset, og er magnetisk, så der kan man henge opp krimskrams!! Også har jeg fått ett nydelig skilt av Lise i innflyttings gave. Er for vondt og lese-bildet er tatt med mobiltelefonen bare. Men på skiltet står det, Meningen med livet, er ett liv fylt med mening.
Synes nå at ganga oppe blei super søt, helt sånn som jeg liker det. Ikke veldig dyrt, ikke veldig perfekt, ikke veldig noe annet bare veldig meg!!! Endelig ordnen på krimskramset!!

Har planer om og vise mer fra huset, men det kommer, litt og litt om tider og stunder!!!

Når man har perfect home party, så må man ha saker og ting å diske opp med!! Heldigrisen meg hadde bakeverk fra svigermor og kaffe traktet hos naboen. Så ettter bestillingene var undagjort var det skikkelig kaffeslabberas faktor her!! Guud så koselig!!

Og det er her det kommer inn dette med å bli fyllesyk av kaffe!!! For så klart gikk det nedpå en del kaffe, klokka blei nærmere 00.00 og gjestene forsvant!! Jeg gikk og la meg, men det var så klart umulig og sovne!! Jeg lå i senga og holdt Kjetilsen våken med og fortelle han om siste boka jeg hadde lest og en mengde med annaet tull som er totalt uviktig! Sovnet vel rundt 03.00 og jeg kan jo si at det var ett levende marertitt og stå opp kvart over seks for og klargjøre Thea, og lage nistepakker!!
Men opp kom jeg og så fort de var ute av hus var det det bare å få lagt seg igjen, med ei tunge som kjentes svidd ut, og ett hode som banket!!
!
Våknet etter noen timer og ja, jeg føler meg skikkelig i bakrus!! Daff, tørst, kjesken, galen, trøtt og hele pakka!! Men det må sies, det var virkelig verdt det!! For det er lenge siden jeg har hatt det så koselig!! Møtte nye folk(ja tro det eller ei, datt inn en nabo her jeg ikke har truffet før) og alt var bare gøy gøy!!!

Men nok for være nok!! Jeg har bare brukt dagen min på dataen, sove litt, kose med katten og se på litt greys.. Kjenner det er på tide og gjøre noe fornuftig!! Som feks og gjøre klar middagen!! Rema1000 sin  under 100lappen pølsegryte!! Enkelt og godt!!

Hadde på badet din gamle sjokolade, ser deg kankjse i kveld, din lille karamell!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar