søndag 3. juni 2012

Snakk om å stå opp før sola..

I dag var jeg oppe halv fem... Jepps.. All alone, Thea og Kjetil lå fremdeles og sov. Så jeg satt her i stua på dataen, fikset og ordnet og tenkte, satte på oppvaskmaskinen og kokkelurte!! Halv åtte kom Thea endelig!! Unger er så fornøyelige på morraen!!! Ho smiler og tegner og alt er bare fint og flott!! Me like!!!
Så mens jeg satt her og ikke egnelig gjorde noe så kom jeg inn på Frubull sin nettbutikk og der endte jeg opp med og kjøpe meg en skikkelig gammeldags bakebolle!! Jeg elsker og lage mat, og bake og styre, og har lenge ønsket meg en, men finner liksom ikke helt det jeg er ute etter. Nå følte jeg jeg traff. Lyseblå er kankje ikke helt favorittfargen, meen synes den var så perfekt på alle andre måter!!! Ikke var den super dyr heller. 299, og den er på 5 liter! Kostet jo litt mer med frakt da, men sånn er det!
Har brukt morratimene til og leite etter en ukeplan på nett også. Ei sånn ukes meny tavle på en måte!! De hadde en på perfect home før, men den har de sluttet og selge:( Sånn er så typisk! Jeg håper det dukker opp noe jeg liker iallefall!!

Å appropo mat!! Nå er jeg i gang med min egenkomponerte pastasaus!! Den trenger så klart ikke stå på kok ca halve dagen, men jeg liker det!! Når jeg har tid vel og merke!!!
Sausen min inneholder litt baconterninger stekt i smør, hvitløk, løk, gulerøtter, selleristang, kjøttdeig,sopp, mini pølser, hakka tomater og fløte!!!
Man surrer sammen alt av kjøtt, og grønnsaker og heller over de hakka tomatene til slutt!! Lar det koke litt, før du heller over en god skvett fløte!! Også kryddrer jeg godt!!! Her er krydderet jeg bruker! Smaker til underveis og ser hva jeg trenger mer av osv. Alt for at det skal smake godt:) Sausen i dag blei noe salt, men men!! Pastasausen er veldig mettene og drøy-så det blir fort både to og tre middager fra ei pakke kjøttdeig altså!!(kommer litt an på hvor mange man er!)

I skrivende stund sitter jeg nå med ett glass med sitron iste og vuderer sterkt om ikke det er på tide og hoppe ut av pysj buksa og inn i noe orntlige klær!! Kankje jeg bare skal hoppe i det??? Ja jeg gjorde det!For nå har jeg faktisk oppdatert blogginnlegget:)
 Så nå sitter jeg mett og god på middag, drikker iste med ferskensmak(den er faktisk ikke like god..) Og venter på at vi skal ha desert litt seiner i dag! Da blir det is med himmelsk lapskaus-eller frukt coctail om du vil!!
Håper Kjetilsen ikke blir så sein i kveld:) Men nå må jeg vist se litt Sabeltann her! Hurra:)

2 kommentarer:

  1. Nammi, den pasta sausen hørtes skikkelig knall god ut :)tror jeg snart må ta meg en tur på besøk til deg igjen snuppa :p hehe :)

    SvarSlett
  2. hehe bare å komme min venn! Du er velkommen når som helst!!

    SvarSlett