lørdag 2. juni 2012

Da har vi erfart at det finnes gale mennesker!!!

Da er vi hjemme etter en super koselig by dag med Marianne! Og jeg begynner med slutten av dagen først, for fy søren!!
Vi kjørte innom Europris for å få med oss hjem litt lørdagsgodterier. Da vi nesten var fremme i kassa, så kom det inn ei rett og slett stein hakka gal dame. Ho gikk og kjefta, smelte og snakka ekstremt høyt. Når folk snakker sånn unormalt høyt, så er det jo klart folk slenger litt blikk.. Men iallefall, ho følte jo for å gi meg og Marianne skylda da.. Vi var jo rare, og vi forfulgte henne.. Da holdt vi på å skulle betale i kassa.. Så så ho noe mer, og så blei jeg jo litt irritert, så sa jeg, nå må du gi deg, eller noe sånn i den duren.. Vet du hva svaret hennes var??? Rekke tunge til meg, og lage sånn blåselyd(sånn hjertelig hilsen fem år..) Jeps.. Så ente jo med at Thea var litt små beskymret og sånn da men men, vi måtte jo bare forklare, at noen menneker ikke kan oppføre seg, og at om Thea hadde oppført seg så hadde ho fått husarest! Og, jeg er ganske så sikker på at noen ender med og gi den gale dama også litt husarest!

Idag har vi hatt kose dag i byen!! Vi parkerte på Lund og labbet inn! Måtte innom en tur på cafen der farmora mi sitter på lørdagsformidager sammen med venninnene sine! Da vi gikk derfra hadde Thea fått en drøss av penger av damene! Så det første som måtte skje når vi kom til Egon for og spise lunsj var jo: Pengetelling!!! Var blitt en liten sum, så nå begynte planlegginga på hva ho skulle kjøpe!! Ho ente opp med å kjøpe såpebobler, fargestifter, og ett stort sett med Barbie sammen med noen babyer! Så ho var kjempe fornøyd!!
Shopping er morro!!
Jeg fikk kjøpt litt godsaker jeg også!!! Jeg viser ingen bilder!! Jeg har pakket de vekk!! Vi skal jo snart flytte, og når de likevel er pakka inn i papir!! Så bilder kan dere glede dere til!! Vi snakker om suppeterin, med matchene fat.(blomstrete,gammel og brukt så klart!!) Nye conflakes/suppeskåler. (Ulike pastellfarger-ensfargede) Også endte jeg opp med sånn lage sjokoladekonfekt selv sett!! Så det skal bli morro og prøve seg på!!!

Etter litt mer også enda mer trasking i byen. Så var det på tide med litt dessert!!!  Vi tustet ned på fiskebrygga var klare som egg. Vi prøvde og ignorere at været var kaldt og grått og skulle sitte ute. For 2 juni-da er det jo SOMMER! Blei nesten litt sånn at det fikk koste hva det fikk koste!! Det var bikkje kaldt men takk gud for varmelamper og fleecetepper!!! Deserten var foresten helt himmelsk!!! Varm eplekake med is, ripssaus sak og jaaammiii!!!  Var vel verdt dumpinga jeg fikk!!
Turen gikk så innom kremmerhuset, som vi hadde gått forbi tre eller fire ganger uten at vi faktisk så den!! Der hadde de mye fint!!!
Så labbet vi tilbake til Lund, og hjem til foreldrene til Marianne. Thea fikk tissa, og jeg fikk ordnen på dumpinga!!

Så var det den merkeligeturen innom Europris før vi kom oss hjem!! Tusen takk for en super dag Marianne!!!

Så nå mens jeg har skrevet dette, har Thea sittet og spist snop og sett på barnetv!! Indisk tikkamasala har vi også kost oss med! Kjetilsen har enda ikke kommet hjem, men håper han snart dukker opp!! Nå skal ungen kastes i seng, og mor skal sløve på soffaen med tv og ei god bok, og litt data!!!
                                                   Ha en fantastisk lørdagskveld!!
PS: Røykfri i dag også!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar