fredag 1. juni 2012

Guud morning oh happy day!!

Jeps, dagen i går fløy bare avgårde!! Først kom fine Liv med søte Heine. Det er faktisk ikke sant, for før de kom, Så hadde jeg rukket og steppe en halvtime, og Thea og jeg hadde rukket en labbetur ned på Rimi for å kjøpe oppvaskkost! Planen var så klart at vi skulle jogge, det var Thea og jeg helt enige om, men vi måtte forandre den planen underveis.. Thea skulle jo ha en trillionpauser, og nervene mine i magen har ikke helt grodd sammen enda, så det var jo bare kaos!!! Så vispet jeg sammen en scampiwok, satte frem litt brødskiver og pålegg, og pastarester fra dagen før. Og dekka bord-OG så kom fine Liv og søte Heine!!! Nemlig!!
På Rema1000, har de i frysedisken hvitløksmarinerte scampi. Jeg surrer sammen litt løk, gulerot, brokkoli også kaster jeg oppi ei sånn pakke og lar det koke til scampiene er kokt, også har jeg kokt ris til! Super godt!!


Thea synes det var artig med besøk, helt til skjønte at ho blei brukt som barnevakt sånn at mammaene kunne sitte og skravle!! Hehe, da blei Heine fort bytta ut med ds-spilling i stedet!! Noe som var litt nedtur for før vi fikk blunket hadde han jo revet ned ett glass melk!! Merkelig hvordan sånne ting skjer så ufattelig fort!!
Thea står her modell i det nye tøyet sitt! Jeg synes den kjolen med den prikkete tskjorta inni var super gøy!! Thea var litt i mot museflettene på morraen, men når strikk og spenner machet kjolen så var det helt okay!! (Jeg lurer på hvor ho har sånn der fra, det med og være så forbaska nøye på detaljene..)

Så forsvant besøket å Thea og jeg tok oss en velfortjent hvil med soffa-kos og film etter vi hadde ryddet opp! Gjett hva slags film vi så??? Barbie i ett havfrue eventyr.. Jeg er såå lei av de barbie filmene at jeg nesten kunne spydd av mindre!!! Det er så ille at jeg nesten vurderer og kjøpe en ny barbie film til ho bare fordi jeg er lei av de gamle!! For jeg har jo skjønt at jeg slipper ikke unna rosa filmer frem til ho er sånn ca 100 år eller noe...

På kvelden fikk jeg besøk av Marianne og Asbjørn! Thea gleda seg stort fordi ho skulle få være med på middagen-med desert og det hele!!
Maten vi skulle servere var Nachos, og for ei gangskyld prøvde jeg meg på en oppskrift!!
Var ganske godt, så jeg deler oppskriften med dere!!



Steik kjøttdeig, og bland inn tacokrydder, og ha litt vann, putt oppi en halv hakka løk, en halv boks brunebønner, og en halvboks mais. La vanne koke inn.
Fyll oppi tacochips i ei ildfastform, hell over fyllet, ta over litt mer tacochips, topp det med ost!! Steikes i steikeovnen til osten er smeltet/gylden. Server med hakka purre over(gjerne paprika biter også). Ved siden av har du skåler med "grønt gugg", ostedipp, salsa og rømme!!!

Til dessert hadde vi rett og slett rød-kjøpe-gele med vanilje saus. Det er husmora si det!!
Siden det var en litt kjedelig desert, og virkelig ikke noe å ta bilder av så tok jeg heller bilde av hvordan jeg dekka bordet!! Veldig veldig enkelt, men noen ganger er det enkleste ofte det beste!!

Å ha besøk av Asbjørn og Marianne er super koselig!! De er så utrolig lettvinde!! Etter mat og styr var det og sløve i soffaen, jabbe litt om hus og andre rariteter og spise digg!!
Her ser dere forresten den berømte dipskåla mi!! Kjøpte den den dagen vi kjøpte huset. Tenkte jeg fikk bare gjøre det med ei gang, for vis ikke blei det nok ikke noe når en plutslig fikk masse huslånsgjeld!!
Så som dere leser, så hadde jeg en veldig hyggelig fredag med masse gode venner, Kjetil var på kurs, og så på teambulding på kvelden. Og merket godt han var borte! Skulle jo gjerne hatt han også rundt beina!! Jobbe skal han hele helga også. Men håper jeg får sett han litt innimellom ialelfall!!!
Det er foresten verdt og nevne at jeg holder koken, fikk både trimma, og holdt meg unna røyken i går også!!! Så det så!! Selv om jeg hadde djevlesk lyst på.. Og at jeg egnelig sendte melding utpå kvelden til Kjetil om at han måtte kjøpe med seg hjem røyk.. (Han var heldigvis tom før strøm på telefonen-OG totalt i mot røyk) Så greit, mulig ikke det var bare min fortjeneste at jeg holdt meg unna i går-men til min unnskylding, heei jeg var fin på vin!!!!


Må forresten bare dele denne med dere!!

Jeps, men da var det over å ut da!!! Snakkes!!  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar