torsdag 24. mai 2012

sommerdag deluxe!

Da er det tidlig om morgnen og for en deilig dag i går!!

Været er jo så skjønt!! Så Thea og jeg måtte ned til byen en tur for å kjøpe sandaler til henne! Der fikk vi selskap av min farmor, så vi endte på cafe og hele pakka!! Det er alltid stas for både Thea og oldermor og få litt tid i sammen! Så denne sommer formiddagen var helt som den skulle!! Etter jeg hadde blakka meg på blinkesko, (Jada blakka meg, barnesko er jo sinnsykt dyrt!!!) så tok vi turen hjem.

Solte oss og slappa godt av. Jeg sola meg, og lille mor hadde pikknikk. Thea fikk besøk av noen jenter, og vi delte ut kjeks og juicebokser, men så fort det var tomt, så forsvant ungene også, og da var selvfølgeig rommet blitt til noe man ikke kunne kjenne igjen.. Thea var så lei seg. Men ho ser frem til å flytte og få venner som er på samme alder som henne selv. Disse jente som kom, var en del eldre enn henne. Så jeg skjønner jo de ikke var super interisert i å leke med en fireåring!

Endelig kom Kjetilsen hjem også!! Så da var det middagstid, Idag var det hvitløksmarinerte nakkekotteletter fra slakter Frivoll. Med bakte poter, nykål og gulerøtter til! En helt grei middag når man bor i blokk og ikke får grille! Det er virkelig noe jeg gleder meg til!! Å grille når jeg vil, parkere hvor jeg vil og putte ting på utsiden av huset mitt som jeg vil. Her er det så mange regler at man kan bli helt tullete av mindre!!!! Iallefall, under middagen i går, så fikk Thea helt dilla på, Ikke smile, ikke le, ikke vise tennene, en, to, tre. Den leker den var ho ekstremt god på og jeg rakk og filme henne!!
Det er bare og glede seg, etter min mening er dette nok ett bevis på at jeg rett og slett har skapt en hjerteknuser og ett sjarmtroll av dimensjoner!

Når kvelden kom helt, var Kjetil så sliten at han gikk og la seg, jeg blei sittene med iskald hvitvin og datamaskinen på utsiden. Etter hvert byttet jeg dataen ut med Marianne, og der satt vi og skravla til vi ikke gadd mere!! Det gikk i hus og opppussing, mannfolk og famlie, jobb og utdannelse og alle de temaene to gode venner kan klare og lire ut av seg!!!

Nå som blogginnlegget mitt er ca ferdig, er det bare og kaste seg i den siste ryddinga, få på seg bikinien, pakke noen truser og dra på pinseferie til Evje og campingvogna!
Hele slekta skal opp, så dette blir ei super helg!!! Kjetilsen må jobbe i morgen, men kommer opp en tur ialelfall:) Og det setter jeg stor pris på!
Vel da fyker jeg!! Ha ei flott pinse!!!

2 kommentarer:

  1. Åhhh savner dere.... Thea er nydelig altså <3
    Men Kjetilsen har e jo ikke truffet enda da....

    SvarSlett
  2. Hehe, Kjetilsen må du få treft-han er ett varp!! Og vi savner deg også masse!!!

    SvarSlett