onsdag 23. mai 2012

Og varmen må vi bare nyte!!!


Her i sør koker det!! Men vi må bare nyte det for før vi vet ordet av det så er det høst, vinter, kaldt og surt igjen!! Så nå må vi tenke salater, gilling, kald vin, øl og brusflasker, brune kroppen og ferie tid!! Svømming og is-spising og alt anna som hører årstiden til!!

Idag har vi hatt en skikkelig sløvedag! Begynte med den trege morraen, så kjørte vi bort til Liv og guttene på Tveit. Vi hadde med oss kylling salat, og gulerotkaka fra megleren!!
Kyllingsalat er noe av det beste jeg
Liv hadde de søsteste skålene jeg har sett på lenge..
vet!!!
                                   
Kine sin kylling salat:
Jeg bruker kylling filet som jeg dynker i kyllingkrydder, og steiker i smør og olje, gjerne litt for mye steiking også. Og du må ikke være redd for og kryddre-jo mer jo bedre nesten! Servers med grønnsakene vi har. Favorittene er friseesalat, paprika, selleri, eple, og gresskarfrø. Og dynke det så klart med cream fresh!!!!

Du ser her at mor koser seg i sola ho også!!!
Kaffe og utrolig fint selskap det stod Liv for, så formiddagen var virkelig tilnærmet perfekt!!

Jeg tok med meg Thea på jobben, hadde utedag, og fineLinn som jeg jobber sammen med laga blomsterkrans til Thea. Gjett om det var ei som var fornøyd da eller!!!

Og nå i kveld skal jeg rett og slett være hjemme alene!! Jeps, verdens fineste Kjetil er dratt til Oslo for og være med på Metallica konserten, så Thea og jeg har spist rester av salaten med kyllingvinger og klubber til, og jeg skal kose meg med ett glass iskald hvitvin på terassen her når hønepøna er lagt!!!! Livet er godt for oss i middelklassen-det er det ingen tvil om!!

I morgen skal jeg avgårde og se og kanksje kjøpe ei gammel krydderhylle. Jeg må innrømme jeg er ganske så spent!!! Hodet mitt er fult av tanker, og planer og ting og tang-og vi nærmer oss virkelig med stormskritt til vi skal sette igang med alle prosjektene våre!! Skulle ønske jeg kunne dele dem med dere allerede, men de er inne i hode mitt og der er det ikke lett å få tatt bilder!!! Men jeg kan jo vise dere hva som er en del av kjøkkentankene mine iallefall. Dette er ett kjøkken fra Ikea med frontene Lidingö. Det er ett slikt kjøkken jeg skal ha på kjøkkenet, helt hva slags løsninger det blir er ikke helt planlagt enda! Vi skal opp en dag i det nye huset og måle rom og vinduer, hvor røroppheng og diverse greier! Først når det er gjort kan vi planlegge ferdig kjøkkenet!! Greit blir det iallefall!!!
Men, du, nå er det barnehage tid!!! Kos dere folkens!

1 kommentar:

  1. Herlig at du at begynt å blogge igjen! Nyt dagene, for plutselig kommer høsten og jeg kommer sørover;)

    SvarSlett