tirsdag 22. mai 2012

Morro med ny blogg dere!!!

Da prøver jeg meg igjen!! Når man er så blond som meg, så kan man nesten ikke forvente bedre.. Jeg har altså da klart og skrive inn feil mail eller noe i registreingen av den andre bloggen jeg laga, og kommer ikke inn;( Så da, måtte jeg til og skifte blogg da!! Så for at denne skal bli helt oppdattert, så klipper jeg herved og limer inn de gamle innleggene!!!



Ooooog der var vi igang!!!

Good kveld i stua!! Da var jeg igang med blogginnlegg nr 1. Skreiv jo ett før i dag, men det var jo mest en presantasjon!! Tre kommentarer fikk jeg på første innlegget mitt, og det er jeg super stolt av!! Fikk ei etterlysning på facebook om at jeg måtte jo få inn bilder, og det var da også planen!! Så nå har jeg noen bilder jeg har lyst og vise dere. For snille fine Thea kom hjem i dag med blomster til meg!!
Jeg har fått både hageblomster, litt hekk, og litt ugress, og det er sånne blomster som gjør at ett mammahjerte smelter helt!! 
Det er egenlig ganske forunderlig det der med mammahjerter. For når man har barn i trassaldren, som veldig ofte helst vil gjør som de vil, og som synes at foreldre er noen teite folk(jaada, de minner noe veldige om tennåringer
 hihi) Ja, men så kommer de med blomster, eller de der store smilene, eller en klem og sier jeg er glad i deg mamma, eller du er fin, eller jeg er glad for du er min mamma. Vet du, jeg blir så sentimental!! Hvordan er det med dere?? Glemmer dere også tid, sted og alt vondt??? Hehe, nei det er søren ikke rart jeg vil vise dere blomsterfatene mine?????

Jeg håper virkelig etterhvert at jeg får mer dreisen på dette med og plasere bilder osv, for dette var jo helt pyteon!!! Merker det er lenge siden jeg har blogget gitt!!! Så dere får ta begynnelsen av bloggen min som den er, og se at jeg prøver og gjøre det bedre:) Tenkte jeg skulle vise frem prinsessa mi. også!!
Lille fine er jo blitt ei stor jente... Tenk fire år alt, og bruker å si ting som hallooo og seriøst og diverse andre frykteligheter!! Men ho er skikkelig flink til og hjelpe hjemme, og ho er så snill, god og omsorgsfull ei jente at deter vanelig og ikke like henne.(kremt-finnes ikke innhabil jeg vel??) 
!Her er ett bilde tatt i dag morges, i morgen stresset. Dere kjenner vel til det der, ååå nei, er klokka alt så masse. Kjapp deg kjapp deg kjapp deg!!! Jeps, vi havner i det der ca hver morgen, og vi har egenlig god tid på morraen, vi er bare så innmari glad i og dovne oss på morraen, se på barnetv og lese aviser og drikke kaffe og bare ditt og bare datt!! Og i tilegg til det, så er jo hode mitt fult med diverse planer, noe som resulterte i at jeg kjørte forbi barnehagen, og måtte kjøre tilbake:)
Været her i Kristiansand har virkelig vært lekkert i dag, og på sånne dager er det godt og jobbe på sfo, og bruke dagen ute! Det er nesten ille og komme hjem for og lage middag, når en helst vil slenge beina på bordet, pølser på grillen, vin i glasset og bare slapper av! men planen i dag var laks, så det var jo bare og hoppe i det!!

Laks-i sitronpepper, steikegrønnsaker, parisienne fiskesaus og bitte små poter som er stekt med salt, smør og olje i ovnen til de er myke og gode!!
Dette er noe av det beste vi vet i vår familie!!(Ja tenk jeg anbefaler det ja:))
I dag til middag var det bare jeg og Thea, Kjetilsen min måtte jobbe seint, så han får rester når han ei gang kommer hjem!!
Thea skal snart sove, og jeg skal bruke tiden min til og leke meg med bloggen, se om jeg husker noen sånne små ting... Jeg liker nemlig best, hvis jeg kan få bildene jeg bruker, inn i teksten når jeg skriver.. Sånn mellomrom og tomrom alle veier er ikke min stil!!!

Kunne tenkt meg og få laga meg en ny header også!! Er egenlig mange ting jeg bruker tankene mine på i dag, nesten ett under jeg ikke har gått meg vill enda!!
Sola skinner inn her, kanskje jeg bare burde drite i alt, sjenke meg ett glass vin og ta meg en røyk på utsiden-så får pølser være pølser og blogg være blogg?? Ja vet du hva, det var sånn ca den beste tanken jeg har hatt i hele dag!! Ha en flott kveld!!

Sånn, så fort og så enkelt var det!!!!! 

Da har jeg skaffet meg ny blogg!

Jeg haddde fra gammelt av, en såkalt småbarnsblogg. Fra når tuppemor var baby og frem til ho var rundt 2. Men så begynte jeg å jobbe litt igjen, og vi gjorde aldri noe spenndene og jeg følte ikke jeg hadde noe og skrive om.
Nå har livsituvasjonen min forandret seg litt...

For jeg har fått meg hus-jepp ett helt ekte stort hus som skal fikset og stasjes og kjøkkenet skal planlegges og alt med seg!! Så nå kom lysten til og blogge tilbake igjen!!
Så da tenkte jeg at vet du, jeg starter meg ny blogg, og skiver om de tingene jeg har lyst til!! Og for at noen skal gidde og lese, så er det kanksje litt interasant at jeg forteller litt hvem jeg er!!

Jeg heter Kine og jeg er 29 år, jeg har ei datter på 4 år som heter Thea og en flott samboer som heter Kjetil som er 32. Sammen er vi ikke mer eller mindre oss!! Per dags dato bor vi i en 80 kvaderats leilighet men flytter til ett stort hus 1 juli 2012. 
Huset fant vi på finn.no etter litt leiting og noen tapte budrunder her og der, men likevel dukket det fort opp!
Så her skal jeg bygge og bo!! Det er ett fint hus, som trenges og pusses litt opp. Male jobb for det meste, men vi skal også ha nytt kjøkken, og på sikt skal vi fikse på utsoden av huset!! Men nå er jo det første målet og bare komme i hus!!
Jeg har bodd mange rare plasser i karieren, men dette er første huset som jeg eier!! (jaja, jeg veit jeg ikke eier det alene hihi) Før har jeg bare leid der jeg har bodd, og når du da skal shine det opp, og gjøre det om til ett hjem, så handler ting om hva du får lov til, hva de legger i det og hva du gidder legge i det, for det er jo ikke ditt når alt kommer til alt!! Denne ganga bygger jeg for og bo, så nå blir huset fult ut Kine!!
Nå blei det mye hus og sånn, men bloggen min blir nok ikke en rein interiørblogg.. Jeg er jo ikke enspora nok for og holde meg til ett tema!! Så denne bloggen blir mer sånn hverdagsblogg, men det er klart at nå som vi skal flytte, og pusse opp så tar det litt av fokuset her inne.

Jeg håper iallefall dere vil like bloggen, og hva jeg deler med dere!!!
Snakkes snart. 
Kine
Og bare sånn at man har det helt på presentasjonen også!!!Så da kan jeg jo ta helt av, og blogge ett innlegg for i dag også??!!Idag har vi vært på kontraktsmøte hos megleren, og skrevet under på at ja-vi vil betale så masse penger for dette huset, og de sa, greit vi godtar og gi dere huset for så masse penger!!! Værst-eller best alt ettersom var at vi fikk kake med oss hjem!!!



Skikkelig gulerot kake fra bakeri og greier.. Og da kan jeg ikke anna og tenke enn at vis den kaka heller hadde vært hjemmebakt-eller 1-2-3 kake, kanskje da megler honorarene blei billigere??Og mens vi er inne på det, så må jeg si at den der dokumentavgiften, det er en merkelig skatt.. En skatt jeg faktisk synes lite om, og jeg liker som regel skatt og avgifter!!!!
Utenom det så gleder jeg meg skikkelig til og flytte, dvs, det gruer jeg meg til!! Men jeg gleder meg noe sinnsykt til og bli ferdig, og til og stasje, og til og drikke kaffe og vin på verandaen og til og bare kose meg i det fine huset!! Selve flyttinga er både oppskrytt og stress!!! Så nemlig!!!
Ikke glem at det er hyggelig med komentarer om dere detter innom bloggen min da!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar